آموزش قطعه شناسی

آشنایی با ساختار داخلی موبایل و قطعات الکترونیکی 

کسی که میخواهد به یک تعمیرکار حرفه ای در زمینه تعمیرات دستگاه های الکترونیکی و کامپیوتری مسلط شود باید در ابتدا با قطعات تشکیل دهنده ی آن و همچنین معماری دستگاه آشنایی کامل داشته و به عبارتی مسلط باشد تا بتواند تشخیص دهد که کدام بخش از دستگاه چه کاری را انجام میدهد. در دوره های آموزشی تعمیرات موبایل اولین اطلاعاتی که به شما آموزش داده می شود موضوع آشنایی با  قطعات الکترونیک عمومی و قطعاتی است که مخصوصا در گوشی های موبایل به کار می روند مانند IC های مخصوص و پردازنده های به کار رفته در موبایل ها. برخی از قطعات عمومی در الکترونیک به شرح زیر است …

  1. آشنایی با مقاومت های SMD و نحوه ی تست  آنها
  2. آشنایی با خازن ها در گوشی های تلفن همراه و روش های تست
  3. آشنایی با دیود ها و روش های تست دیودها
  4. آشنایی با کریستال
  5. آشنایی با ntc در گوشی های موبایل
  6. آشنایی با IC ها و انواع ان ها در گوشی های تلفن همراه
  7. آشنایی با  مدارت مختلف در گوشی موبایل ( مدار تغذیه – مدار آنتن – مدار سیم کارت و…. )
  8. آشنایی با نماهای فنی و شماتیک قطعات در موبایل

وقتی که با تمامی مباحث بالا آشنا شدید و توانایی لازم را جهت عیب یابی این مدارات را با استفاده از نقشه خوانی به دست آوردید باید با روش های تست قطعات  و این که قطعات نام برده به چه شکل خراب می شوند و چه طور تعویض می شوند را خواهید آموخت و می توانید به راحتی قطعه را عیب یابی و رفع عیب نماید. در آموزش تعمیرات موبایل مهمترین بخش عیب  یابی آن می باشد ، یعنی کارآموز باید بتواند به راحتی عیب گوشی را پیدا کند تا بتواند مشکل را برطرف کند وگر نه بدون عیب یابی صحیح و دقیق تعمیرات دستگاه های الکترونیکی امکان پذیر نیست.

این دوره ویژه ی بازار کار طراحی گردیده است و تا ۸۰ درصد کارگاه ها به صورت عملی برگزار می شود تا کارآموزان بتوانند به صورت واقعی و عملی تعمیرات را انجام دهند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید  با شمارره های زیر تماس حاصل فرمایید.

تلفن های تماس : ۰۲۱۶۶۹۰۴۲۰۲ – ۰۲۱۶۶۹۳۳۲۳۷

آدرس »تهران-میدان انقلاب -کارگرشمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹—–۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید